Bonjour,
J'ai déjà controllé le serrage des écrous accessibles.
As-tu un tableau avec tous les couples de serrage ?
Je n'ai que celui de la culasse (3.5 mkp).
Les 2 tuyaux en caoutchouc ne sont pas bouchés.
Peux-tu mettre une image du "respireur" ? Je ne vois pas trop ou il est.
J'avais une fuite au niveau de la pompe à essence.
Mais je m'en suis déjà occupé.
J'ai une fuite au niveau du radiateur d'huile. Je m'en occupe samedi.
J'ai une legère fuite à la base du tube de remplissage d'huile. Mais ma grosse fuite vient de plus bas.
Voici la réponce de Jim Lagardia sur real4x4forums.com :
Ok, now sit down and relax because this is a no brainer
It is time to reseal the top end at the very least The 30+ year old oil tube seals and O-rings are wet, the cylinder bases are very wet and should be removed, cleaned and resealed as well as inspected for wear while out.
So in short, it needs to come apart to be repaired properly
If the engine has a lot of blow by, you could re ring it, extending the life of the engine, the bottom ends are very strong and seldom require bearing replacement
Good luck on your repairs, just take your time and remember to get all your gaskets and seals before you start to prevent distraction an re-assembly.
You will need 4 lifter housing gaskets, 4 intake port gaskets, 4 exhaust port gaskets, 5 oil return tube O-rings(one for dipstick tube), and 20 push rod tube seals, and 2 carb base gaskets if needed.
Cyril.